じっちゃんの名にかけて!

英語学習, 本, 映画, ビジネス, メンタルヘルスなどの紹介

休みに仕事のメールチェックをやめる方法

仕事のメール確認をやめる方法 (How to stop checking work email)

研究結果からも、メールが過度のストレスに繋がることは明らかである。週末は仕事のことを忘れて穏やかに過ごしたい。でもやっぱり気になる。じゃあ、一体どうすればいいのか。ここでは、いくつかの解決法を紹介する。

・メールの通知をオフにして、メールを受信するたびに通知されないようにする。
・スクリーン上で他の作業をしているときに、メールツールを開いたままにしない
1日に何回受信トレイをチェックするか決めておく。回数は人によって異なる。例えば、1日に5、6回チェックにする。メール確認する場合は、適切な理由に基づいて確認を行うこと。何も考えずにやってはいけない。
・もし、メールをチェックしないと不安だと感じたら、なぜメールをチェックしたいのか自分に問いかけて、何があなたを執拗に受信トレイを確認させたがるのかを考えてみる。そうすれば、気持ちを切り替えることができるはずだ。なぜ今、メールを確認したいのか?本当に今すぐメールを確認する必要があるのか?
メールは単なる道具にすぎない。この道具の本来の目的は、あなたの仕事、生産性をサポートするものだ。自己妨害をして、自分の健康を害するのをやめましょう。

・Turn off your email notifications so that you’re not notified every time you receive an email.

・Don’t leave your email tool open when you’re doing something else on your screen.

・Set up a daily email routine only checking your inbox a certain number of times per day. This can differ for everyone. For example, check five or six times a day. If you check your index, do it for the right reasons. Don't do it without thinking.

・If you feel that you are worried about not to check your email, ask yourself why you are wanting to check email and figure out what are driving you to obsessively check your inbox. That would be helpful to change your mind. Why do I want to check my email right now? Do I really need to check my email right now?

Email is just a tool. You’re using this tool in a way that supports your work, productivity. Stop self-sabotage and hurt your own health.